zondag 14 juli 2013

kennen jullie de "zoku" al?

ik ontdekte dit leuke toestelletje tijdens ons reisje naar Utrecht vorige week. Tijdens het winkelen bij de appie nam ik zo'n gratis tijdschrift mee, zodat ik wat te lezen had in het hotel. In dat tijdschrift stonden hele leuke gadgets, waaronder de zoku. Dus ik even googlen natuurlijk en zo kwam ik te weten dat het een apparaatje is om in nog geen 10 minuten tijd heerlijke ijslollies te maken. Alleen bleek het ding hartstikke duur te zijn,zelfs bij bol.com. Maar hij bleek dus tijdelijk ook verkrijgbaar te zijn bij de appie, en dat maar voor de helft van de prijs (wat trouwens nog behoorlijk duur was hoor). Maar ja, ik zou ik niet zijn als ik dit niet hebben wou natuurlijk, al moet ik eerlijk toegeven dat ik er de gewone prijs niet voor over zou hebben. Dus wij de volgende werkdag weer naar de appie toe. En ja hoor! Ik had geluk, er stond er nog 1. Ikke helemaal blij dus, haha Het was een dure aankoop, maar ik heb er geen spijt van. Je stopt de bak 24 uur in de diepvries voor aleer je hem kunt gebruiken. Dan doe je eerst de ijsstokjes erin, giet de houder vol met wat je in je ijsje hebben wilt, en dan wacht je een 9-tal minuutjes. Je draait de groene stop erop, en zo draai je je ijsje los en kun je deze er uit halen. Groene stop eraf en smullen maar. Nieuwsgierig geworden? Hier is ie, mijn nieuwe speeltje Leuk he, en geen last meer van los slingerende ijslollies in de diepvries. Je maakt gewoon ijsjes als je weet dat ze meteen worden opgegeten. er zitten 4 ijsstokjes bij, dus je kan 4 ijsjes maken zonder dat de bak weer in de diepvries moet. groetjes,Marika

5 opmerkingen:

  1. Leuk ding Marika en zo kan je heerlijk je huisgenoten verwennen.
    Veel plezier ermee en groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey ,

    Met dit zalige weer, komt je toestel van pas, smakelijk !!

    Knuffel,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha Utrecht is jou goed bevallen !
    En dit speeltje ook zo te zien ;)
    't Mag allemaal maar zo lekker niet zijn hé !
    Nog ne frisse knuf X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat geinig zeg, heb er nog nooit van gehoord maar met dit weer komt ie wel goed van pas ;)

    groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Ik zag hem al vaker langs komen. Ik ga toch maar eens op zoek. Altijd lekker, een zelf gemaakt, gezond ijsje!

    BeantwoordenVerwijderen